ACTIVITATI PENTRU ELEVI B1-B5

B1- Workshop pentru incluziune scolara

– activitatea propune o abordare ludica a conceptului de incluziune prin continuturi si jocuri adaptate copiilor de varsta scolara care vor participa la workshop

-incluziunea dobandeste noi valente, devenind o notiune glumeata si colorata care imbie copiii sa se cunoasca si sa creeze legaturi si lanturi de incredere

-prin jocuri si exemple practice copii sunt introdusi in lumea drepturilor copilului, a incluziunii si a anti-discriminarii

In calatoria lor copiii sunt insotiti de trainerii de la CJRAE Satu Mare care le ofera ore de joaca si invatare experientiala activitati practice, mai putin obisnuite, prin jocuri de rol si discutii in grup. Fiecare participant va fi incurajat sa isi impartaseasca experientele anterioare, crezurile si sa-si exprime parerile in legatura cu experientele celorlati partipanti la program.

Ca efect multiplicator estimam continuarea discutiilor intr-un cadru informal cu alti profesori, parinti si elevi fiind realizat astfel transferul informatiilor catre exteriorul proiectului. 

Workshopurile se vor desfășura cu 200 de elevi (câte 40 de elevi din fiecare unitate școlară).

B2- Workshop democratie si educatie pentru cetatenie activa

Trainerii de la CJRAE Satu Mare conceput un program interactiv dedicat  copiilor romi si neromi conceput pe baza experientei de invatare de la EWC care va aborda concepte precum drepturile si obligatiile omului, incluziune sociala, toleranta, discriminare din pespectiva sistemica, unde membrii unei comunitati sunt abordati nu prin prisma individualitatii lor ci ca apartinand unui intreg care le defineste optiunile si actiunile. Activitatile de invatare se vor desfasura in maniera experientiala, copiii vor invata sa utilizeze notiunile proiectului si sa si le insuseasca prin activitati practice, mai putin obisnuite, prin jocuri de rol si discutii in grup. Fiecare participant va fi incurajat sa isi impartaseasca experientele anterioare, crezurile si sa-si exprime parerile in legatura cu experientele celorlati partipanti la program.

Ca efect multiplicator estimam continuarea discutiilor intr-un cadru informal cu alti parinti fiind realizat astfel transferul informatiilor catre exteriorul proiectului. 

Workshopurile se vor desfășura cu 200 de elevi (câte 40 de elevi din fiecare unitate școlară).

 B3- Povesti terapeutice

Scopul programului bazat pe terapia narativă, ” Metamorphoses” pentru elevi și părinți este de a dezvolta competențele de comunicare și socio-emoționale asigurând în așa fel facilitarea schimbărilor benefice în ”povestea” vieții ale elevilor și ale părinților.

Poveştile au un rol important în cadrul terapiei narative, prin intermediul lor, atât elevii cât și părinții au posibilitatea de a  descoperi lumea înconjurătoare, învaţă strategii de viaţă, descoperă consecinţele unor fapte şi atitudini, se pot confrunta cu diferite probleme şi conflicte într-un cadru pe un plan imaginar. Metoda Metamorphoses este o metodă terapeutică deosebită a zilelor noastre, bazată pe principiul că nu există nici un fel de problemă sau situaţie conflictuală care să nu fie de regăsita în cadrul mitic al poveştilor. Denumirea metodei prin cuvântul „ metamorphoza”se referă la posibilitatea transformării problemelor, ieşirea din tiparele nefuncţionale, pentru „renaşterea” stării de bine, atât mentale cât  şi emoţionale. Programul de formare este  pentru 200 de elevi .

B4- Activitati extracurriculare  -Exercitiu de multiculturalitate

Activitati cu specific multicultural: Pictat pe mobila, postăvit, impletit nuiele, olarit, pielarit, sculptat in lemn

Activitati gastronomice, cașcaval, turta dulce

Zile însemnate: Crăciun –podoabe de pom din paie, lănă, pănuși

Consideram ca multiculturalitatea nu poate fi dobanditat decat prin actiuni comune. Una dintre acestea ar fi desfasurarea de activitati care sa implice participarea efectiva a elevilor. Astfel, activitatile propuse se vor desfasura in afara scolilor, ceea ce pentru multi dintre elevii nostri romi si neromi va fi o iesire din zona de confort, o buna parte dintre ei experimentand pentru prima data iesirea din zona in care locuiesc si invata si desfasurarea de activitati de tip handmade intr-un mediu controlat, conduse de facilitatori experimenati. A-ti folosi cu succes  mainile in activitati mai putin obisnuite de exmplu: olarit, pielarit,  creare de obiecte decorative si a obtine satisfactie in urma muncii depuse, reprezinta o schimbare pentru multi dintre noi. Atunci cand acest lucru implica persoane din diverse medii sociale sau comunitati, pune bazele formarii unor legaturi intre aceste persoane. Se creaza astfel o legatura culturala intre participanti, se invata noi experiente si se impartasesc activitatile anterioare. Se reiau traditii vechi si de cele mai multe ori legaturile formate se pastreaza si in afara spatiului de desfasurare a activitatilor. Copiii iubesc activitatile practice, le place sa aiba rezultate concrete ale acestora, au auzit din povestile bunicilor despre sezatori, sau claca, unde se consolidau relatiile din lumea satului, iar acum au ocazia sa participe la o astfel de activitate. Abordarea facilitatorilor este una care se bazeaza pe multiculturalitate, activitatile centrului imbratisand traditii si obiceiuri din judetul nostru. Datorita explicatiilor clare si precise si a activitatilor practice efectuate copiii vor putea sa reproduca obiectele create si acasa. De asemenea ei vor invata avantajele muncii sin echipa si vor capata o viziune noua despre felul in care gandesc, traiesc si simt ceilalti. Alaturi de copii la activitati vor participa si cadrele didactice insotitoare. Efectul multiplicator si transferabilitatea va putea fi vizibil in scoli. De asemenea cadrele didactice vor putea impartasi experienta lor altor colegi in cadrul unor lectii deschise, in alte activitati formale sau informale.

Activitatea  se vor desfășura cu 200 de elevi

B5 – Dialog multicultural

Activitate desfasurata la Sala Sporturilor Moftin

Pararda costumelor populare-Moftin- port popular din  zona Codrului ,port popular din Banat

                                                     -Doba ,Vetis – port popular al etniei rrome

                                                     – Pir – port popular maghiar

Dansuri

  • Sauca
  • Vetis
  • Doba
  • Pir

Cantec popular –Doba

Karaoke – scoala Moftin -Molnar Romina Maria Lucia– concurs- cele cinci scoli vor canta un cantec la karaoke

Centre interactive

  1. ,, Impreuna reusim,, stafeta
  2. ,, Nu te supara frate!,,
  3. ,, Copacul prieteniei,,
  4. ,, Multiculturalitate pe benzi desenate,,
  5. ,, Amintirile mele amintirile tuturor , din Scoala pentru toti , toti pentru scoala,,

Premiere

Activitatea  se vor desfășura cu 200 de elevi

Vă rugăm așteptați!

0